SEO Nedir? 7 Adımda SEO Uyumlu Bir İçerik Nasıl Yazılır?

 

SEO

SEO Nedir?

Eğer sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını istiyorsanız SEO nedir sorusunun cevabını mutlaka bilmelisiniz veya bu sorunun cevabını bilen kişilerden yardım almalısınız. Çünkü SEO (Search Engine Optimization) yani arama motoru optimizasyonu dijital ortamda kullanıcıların içeriklerinizi daha üst sıralarda görmesini ve içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını sağlayan bir araçtır.

Mesela bir müzik enstrümanı çalmak istiyorsunuz ve bu müzik enstrümanının fiyatları hakkında araştırma yapmak istiyorsunuz. Arama motoruna gitar fiyatları yazdığınızda en üst sıralarda çıkan siteler aslında SEO çalışmalarını iyi yapmış sitelerdir. Peki SEO uyumlu içerikler üretmek için neleri bilmek gerekir? Gelin bu sorunun cevabına bir göz atalım.

seoiçerik

7 adımda SEO uyumlu bir içerik nasıl yazılır?

Arama motorları (Google, Yandex gibi) aslında birer dijital kitap dükkanlarıdır. Biz kendi kitaplarımızı yani içeriklerimizi bu kitap dükkanları aracılığıyla satmaya çalışırız. Kitap dükkanlarında olduğu gibi arama motorlarında da birçok farklı kategori vardır ve içeriklerimiz bu kategorilere göre arama motorlarının bünyesinde toplanır. Eğer bu kategorilerin en çok satanlar kısımlarında olmak istiyorsak bizim kitaplarımızı yani içeriklerimizi kaliteli ve özgün bir biçimde hazırlamamız gerekir. Sadece kaliteli ve özgün olmak bazen yetmeyebilir. İşte SEO yani arama motoru optimizasyonunu çok iyi kullanmak burada devreye girer. Gelin 7 adımda SEO uyumlu bir içerik nasıl yazılır ona bakalım.


1. Özgün olmak:

İçeriklerinizi üretirken kullandığınız dil size ait olmalıdır. Başka içeriklerden herkes etkilenir ama etkilenmek ve birebir kopyalamak farklı şeylerdir. O yüzden yazdıklarınızın kendinize ait olduğundan emin olmalısınız.

2. Anahtar kelime seçimi: 

İçeriğinizle ilgili doğru anahtar kelime seçimleri yapmalısınız. Doğru kelime seçiminin yanında seçtiğiniz anahtar kelimelerin sayısı ne çok fazla ne de çok az olmalıdır. Çünkü anahtar kelimeler bir bakıma sizin kitap dükkanında hangi kategoride olacağınızı belirleyen unsurlardır.

anahtarkelime

3. Kaliteli içerikler üretmek: 

       Özgün olmanın yanında içeriğinizin kaliteli olduğundan da emin olmalısınız. Kaliteli içerikler için bir önceki maddede de belirttiğim gibi seçtiğiniz anahtar kelimeler içeriğinizle uyumlu olmalıdır ve içeriğinizin yazım kurallarına dikkat ettiğinizden emin olmalısınız.

4. Görsel kullanımı: 

Konunuzla alakalı ne kadar kaliteli görsel kullanırsanız Google, Yandex gibi arama motorları sizin içeriğinizi daha üst sıralarda gösterecektir. Kullandığınız görselin boyutlarına da dikkat etmelisiniz. İçeriğinizi ne ile daha iyi destekleyebileceğinizi düşünüyorsanız içeriğinizde ona yer vermelisiniz. Mesela konunuzu görseller yerine tablolar ile daha iyi ifade edebileceğinizi düşünüyorsanız gereksiz yere de görsel kullanmamalısınız.

5. Başlık hiyerarşisi:

          Başlıklarınızın uzun, konuyla alakalı ve dikkat çekici olduğundan emin olmalısınız. Ve tabii ki başlıklarınızın hiyerarşisine de dikkat etmelisiniz. Mesela Başlık 1’den yani en üst başlığınızdan 1 adet, Başlık 2’den en fazla 2 adet ve Başlık 3’ten en fazla 3 adet kullanmalısınız. 


        6. Site içi linkleme (Backlinks): 

           Konuyla ilgili olduğunu düşündüğünüz farklı içeriklerinizin linklerini o içeriğinizde doğru anahtar kelimelerle birlikte kullanmanız önemlidir. Bunu yaparken farklı linkleme tarzlarını kullanmanız bir çeşitlilik oluşturur. Bu çeşitliliğin SEO için önemli olduğunu unutmamalısınız.
       
siteiçilinkleme

       7. Rakip analizi:

         Rakiplerinizin kullandığı kelimelere göre yer aldıkları sıralamaları iyi analiz etmelisiniz. Özgün olmanın yanında sektörün kullandığı dilden çok uzaklaşmaman gerektiğini de unutmamalısınız.
      

      BONUS!!! Kullanıcının gözünden bakabilme:   

İçeriklerinizi oluştururken aslında ilk yapmanız gereken kendinizi kullanıcıların yerine koymanız. Eğer kendinizi kullanıcının yerine koyarsanız içeriğinizin karşı tarafta etkisi olup olmayacağını tahmin edebilirsiniz. Bu yüzden kullanıcının gözünden ürettiğiniz içeriklere bakabilmek çok önemlidir.
kullanıcıgözündenbakma



Umarım yararlanabileceğiniz bir içerik olmuştur. Eğer SEO uyumlu içerik üretmek için zamanınızın ve bilginizin yeterli olmadığını düşüyorsanız Earnado’dan yardım alın derim. Başka yazılarda görüşmek dileği ile 😀



Yorumlar

  1. Aradıklarımı bulabildim sade ve akıcı yazılmış teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz bir içerik ba yıl dım!

    YanıtlaSil
  3. SEO hakkında bilgisi olmayan biri olarak çok yararlı buldum. Genel hatları ile iyi özetlenmiş. Bir sonraki yazıları merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dijital Pazarlama Nedir? Geleneksel Pazarlamadan Farkları Nelerdir?

COBOL Nedir? En Önemli Özellikleri Nelerdir?